LOADING

Gyakori kérdések

Szívesen válaszolunk szakmai kérdéseire, ha kapcsolatba lép velünk, de néhány gyakori kérdésre adott választ itt is felsorolunk

Gyorsan tájékozódhat az ügyfeleink által leggyakrabban feltett kérdésekre vonatkozóan, ha átnézi ezt az oldalt. Reméljük segítettünk megválaszolni kérdéseit, de ha nem, szívesen válaszolunk megkeresésére, akár személyesen, akár telefonon, akár e-mailben, vagy a weblap kapcsolati űrlapján keresztül!

minden téma pénztárgép NAV szerviz
Pénztárgép vásárlás folyamata

1. lépés: Pénztárgép Regisztrációs kód megigénylése a PTGREG nyomtatvány kitöltésével
2. lépés: Pénztárgép megrendelése
3. lépés: Pénztárgép Karbantartási és szolgáltatási szerződés megkötése

Pénztárgép Regisztrációs kód megigénylése

A NAV PTREG nyomtatványát kitöltve lehet elindítani a pénztárgép vásárlás folyamatát. Minden egyes pénztárgépnek külön kódot kell igényelni. Ez általában 1-2 napot vesz igénybe, de maximum 5 nap az elektronikus és 8 nap a postai úton történő ügyintézés határideje.

Milyen nyomtatványon és hogy tudom megigényelni a beüzemeléshez szükséges regisztrációs kódot?

Ügyfélkapun keresztül a könyvelője vagy ön (ha van saját hozzáférése) a PTGREG nevű nyomtatványon.

Lehet e szüneteltetni a mobil előfizetést?

Igen lehet első lépésként az ügyfélkapun keresztül a könyvelője vagy ön (ha van saját hozzáférése) a PTGTAX UZ nyomtatványt elküldi a NAV-nak. Kinyomtatja ezt a nyomtatványt , kinyomtatja a befogadó nyilatkozatot (ezt a NAV küldi). Ezeket a papírokat megküldi a mobil szolgáltatónak. A pénztárgép üzemeltetését és a mobil szolgáltatást egy évig lehet szüneteltetni.

Mit kell csinálni áramszünet esetén?

- Ha a pénztárgépet nem tudjuk használni (Nem akkumulátoros) kézi nyugtát kell írni
- A pénztárgépnaplóba be kell vezetni mikortól nincs áram!
- Ha megjavult az áramszolgáltatás a nyugtákat be kell ütni a pénztárgépbe,és a gépből kapott nyugtát hozzá kell tűzni a kézi nyugtához.
- A gépnaplóba fel kell tüntetni mikortól tudunk újra pénztárgéppel dolgozni.

Mikor kell megcsinálni az éves felülvizsgálatot? Kötelező?

- Igen kötelező, és kizárólag NAV engedéllyel rendelkező szerviz végezheti el.
- A vásárlástól vagy az utolsó ellenőrzéstől számított 365 napon belül kell elvégezni.
- Az ellenőrzést a NAV által előírt módon kell elvégezni és ezt a gépnaplóba külön jegyzőkönyvön is rögzíteni kell a szerviznek.

Kell a pénztárgép üzemeltetéséhez internet kapcsolat?

- nem mert a pénztárgép nem interneten küldi az adatokat a NAV-nak

Mi a teendő, ha megváltozik a vállalkozás neve telephely vagy székhelycíme?

- ügyfél kapun keresztül a változás előtt 5 munkanappal a NAV-nak el kell küldeni a PTGTAX UZ nevű nyomtatványon és a NAV a saját szerverén keresztül át fogja írni az adatokat. Telephely változáskor érdemes a szervizt is értesíteni.

Mit kell csinálni ha a vállalkozás ki vagy belép az ÁFA körbe?

- ügyfél kapun keresztül a változás előtt 5 munkanappal a NAV-nak el kell küldeni a PTGTAX UZ nevű nyomtatványon és a NAV a saját szerverén keresztül át fogja írni az adatokat. - Amennyiben a pénztárgép gyűjtőjét programozni kell, értesíteni kell erről a szervizt.

Kell e reggel váltópénzt beütni az online pénztárgépbe?

- Igen kell mert a NAV revizorok meg számolhatják a kassza tartalmát amit össze hasonlítanak a pénztárgép forgalmával és ha eltérést tapasztalnak büntethetnek!

Nyugodtan hívjon fel minket!

Telefonszámaink:

+36 (20) 973-7818

+36 (23) 789 439

Vagy írjon nekünk!

Kérdéseivel, online pénztárgépekkel kapcsolatos problémáival bátran keressen meg bennünket akár telefonon, akár emailben vagy weblapunk kapcsolati űrlapjának kitöltésével! Szívesen segítünk.

 

Mi is vállalkozók vagyunk

Mi is vállalkozók vagyunk, így meg tudjuk érteni az Ön problémáit is.

Hosszú távú együttműködésre törekszünk

Számunkra fontos a partnereinkkel történő hosszútávú sikeres együttműködés kialakítása, ezért is igyekszünk a vállalkozások igényeihez igazítani szolgáltatásainkat.

Közösek az érdekeink

A mi vállalkozásunk is csak akkor tud hosszú távon sikeresen működni, ha partnereink is sikeresek.