nov 07,2015 Categories: Pénztárgépek

Online pénztárgépek: fontos az adatkapcsolat

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) szóvivője, Kis Péter András, egy jelentéktelennek tűnő, mégis igen fontos mozzanatra külön is felhívta a figyelmet:

A jogszabály értelmében a vállalkozásnak kötelessége garantálni, hogy az online adatkapcsolat folyamatos legyen pénztárgépe és a NAV között.

Amennyiben a kapcsolat megszűnik, a kassza nem küld információkat az adóhivatalnak, így a vállalkozás nem tesz eleget adatszolgáltatási kötelezettségének. – Megeshet, hogy a vállalkozás nem kötött szerződést valamely olyan mobilszolgáltatóval, amely az adatkapcsolatot garantálhatná, vagy megkötötte ugyan a kontraktust, de a szolgáltatás díját nem fizette be. Ha emiatt nem küldi el a vállalkozás pénztárgépe az adatokat, az érintett szankcióra számíthat – jegyezte meg a szóvivő, majd hozzátette: a NAV levélben értesíti azokat, akiknek készüléke legalább egy hónapja nem továbbít információkat. Az értesítés elektronikus úton az ügyfélkapus tárhelyre, vagy postai levélben érkezhet meg a címzettekhez. Az efféle tájékoztatás kiküldésekor a hatóság biztosra megy, a NAV ugyanis az adatkapcsolatot biztosító hírközlési szolgáltatóktól mindenkor tudomást szerez arról, melyik vállalkozás mulasztotta el a szükséges szolgáltatási díj lerovását.